تاثیر سرعت سایت بر سئو چقدر است؟

تاثیر سرعت سایت بر سئو چقدر است؟

تاثیر سرعت سایت بر سئو چقدر است؟

0   نظر

تاثیر سرعت سایت بر سئو چقدر است؟

وبسایت‌ها بخشی اساسی از زندگی امروزه مردم دنیا را تشکیل می‌دهند. مردم هر روزه برای انجام هر کاری به اینترنت روی می‌آورند و به همین خاطر است که وجود وبسایت یک امر ضروری برای هر کسب و کار است. افراد از حیطه‌های مختلف ارائه دهنده خدمات انتظار خدمات آنلاین دارند. به همین خاطر اگر از بحث میزان تقاضا برای ارائه خدمات اینترنتی دور شویم نیز باید گفت که افراد فعالدر حوزه‌های مختلف ارائه خدمات، برای عقب نماندن جنجال خدمات و کسب و کارهای اینترنتی نیاز به وبسایت مخصوص خود دارند. در این بین، پزشکان از جمله کسانی هستند که می‌توانند از مزایای بسیارتاثیر سرعت سایت بر سئو و همچنین میزان اهمیت آن به قدری مهم است که در حال حاضر یکی از مهم ترین فاکتور های بهینه سازی سئو به شمار می‌رود. کارشناسان سئو همواره تاکید دارند که بهینه سازی سرعت سایت از جمله مهم‌ترین مواردی است که باید برای هر نوع وب سایتی انجام شود. در حقیقت سرعت سایت، رکن اساسی در دنیای پرشتاب امروز است و نقش حیاتی در سئو موتور جستجو دارد.

در حال حاضر تاثیر سرعت سایت بر سئو یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل نیز به شمار می‌رود. کارشناسان سئو بارها تاکید کرده‌اند که بهینه‌سازی سرعت سایت یکی از واجبات هر مدل وب‌ سایتی است. در واقع داشتن یک سایت سریع به معنای مدت زمان و سرعت بارگذاری صفحات وب سایت شما است.

سایت‌هایی که سرعت بارگذاری بالاتری داشته باشند، نرخ تبدیل بالاتر و نرخ پرش پایین‌تری را نیز در بر می‌گیرند. تحقیقاتی توسط گوگل انجام شده است که تاثیر سرعت سایت بر سئو را نمایش می‌دهد. گوگل اثبات کرده است که با افزایش زمان سرعت صفحه از 1 به 5 ثانیه، احتمال خروج بازدیدکنندگان از صفحه سایت شما با 32 درصد افزایش مواجه خواهد شد.

اگر قادر به نگه داشتن کاربران را در سایت خود نباشید و کاربران از سایت شما خارج شوند، اعتبار و رتبه خود را نزد گوگل از دس می‌دهید. زیرا با مخاطبان با خروج از سایت شما به سایت دیگری مراجعه می‌کنند. زمانی که افراد می‌توانند خواسته‌ خود را از سایت‌های متعدد برآورده کنند، قطعا مدت زمان زیادی را منتظر بالا آمدن سایت شما نمی‌مانند. با حضور کاربر در سایت شما سیگنال‌های مثبت برای گوگل ارسال می‌شود و شما در رتبه بندی بالاتری قرار می‌گیرید.

تاثیر سرعت سایت بر سئو چقدر است؟

تفاوت میان سرعت صفحه و سرعت سایت در چیست؟

برخی از افراد ممکن است به اشتباه به جای استفاده از کلمه سرعت صفحه، کلمه سرعت سایت را به کار ببرند. در نگاه اول شاید هر دو اینها شبیه به هم باشند اما مطمئنا این دو اصطلاح یکی نیستند. در واقع این دو مفهوم کاملا جدا از هم در بحث تاثیر سرعت سایت بر سئو سایت بیان می‌شود. سرعت صفحه تنها امور مربوط به سرعت یک صفحه از سایت است، در مقابل سرعت سایت به عملکرد کلی یک وب سایت اشاره دارد.

اندازه‌گیری میزان سرعت صفحه کاری آسان‌تر از اندازه‌گیری عملکرد کلی وب سایت است. به عبارت دیگر یک سایت‌ می‌تواند شامل صد‌ها و حتی میلیون‌ها صفحه باشد. در عین حال هر یک از این صفحات نیز می‌تواند هدف و محتوای مجزایی را دنبال کند. البته سرعت یک وب سایت را با استفاده از چند فاکتور مشخص، نمی توان معین کرد.

یک سایت، ترکیبی از دسته‌های متنوع صفحات وب است که به صورت ساختار یافته و همینطور مرتب شده کنار هم قرار گرفته‌اند. حتی اگر در کور وب ویتال اکثر صفحات شما در دسته بندی خوب قرار گرفته باشد، باز هم این امکان وجود دارد که سرعت سایت شما جزو دسته بندی‌های ضعیف و آهسته باشد. تاثیر سرعت سایت بر سئو می‌توان از فاکتور‌های متعددی متاثر شود.

چه عواملی بر سرعت صفحه سایت شما موثر است؟

برای بررسی تاثیر سرعت سایت بر سئو، باید بدانید وه چه عواملی بر سرعت سایت تاثیر گذار است. زمانی که وب سایت شما از سرعت خوبی برخوردار باشد بر روی سئوی آن نیز کاملا موثر خواهد بود. در این بین عوامل مختلفی بر سرعت صفحه سایت می‌تواند موثر باشد که یکی از آنها، خدمات هاست وب سایت است. در واقع عملکرد سرور بر سرعت و عملکرد سایت تاثیر مستقیم دارد. موارد بیشتر که بر سرعت صفحه سایت تاثیر دارد به شرح زیر است.

  • قالب مورد نظر سایت
  • فایل‌های بیش از حد بزرگ
  • کد‌هایی با نوشتار بد
  • عدم به کار گرفتن CND

قالب مورد نظر سایت

قالب سایت شما از فونت گرفته تا رنگ‌ها و مواردی از این قبیل بر روی نمای کلی سایت شما اثر گذار است. برخی از تم‌ها بسیار تمیز‌تر و بهینه‌تر از باقی مدل‌ها هستند. این تم.ها علاوه بر آنکه زیبا هستند حجم کمتری نیز دارند و بارگذاری آن‌ها ساده تر است. اگر به دنبال این هستید که صفحه سایت شما، یک پروسه بارگذاری سریع داشته باشد حتما به بهینه کردن تم وب، اهمیت دهید.

فایل‌های بیش از حد بزرگ

فایل‌های از قبیل HTML ،CSS و جاوا اسکریپت همگی از آن دسته فایل‌هایی هستند که حجم زیادی را شامل می‌شود. در حقیقت هر کیلوبایتی که حذف می‌کنید بر روی عملکرد و تاثیر سرعت صفحه سایت بر سئو کاملا تاثیر گذار است. امروزه بیشتر سایت‌ها از جاوا اسکریپت برای پویایی وب سایت خود بهره می‌گیرند. اغلب انیمیشن‌های موجود در سایت‌ها توسط همین برنامه ساپورت می‌شوند که فضای زیادی را اشغال می‌کند.

کد‌هایی با نوشتار بد

از خطاهای ابزار جاوا اسکریپت شروع شده تا نشانه گذاری‌های نامعتبر HTML و همچنین کد‌هایی که بهینه نشده، همگی بر روی سرعت صفحه سایت تاثیر می گذارند. در واقع این موارد سرعت را کاهش می‌دهند.

عدم به کار گرفتن CND

کلمه CND در حقیقت مخفف کلمه شبکه تحویل محتوا است که به معنای شبکه به هم پیوسته از سرور‌ها و مرکز‌های داده است. همچنین می‌تواند به بارگذاری صفحه نیز کمک شایانی کند الخصوص اگر مخاطبان بین المللی داشته باشید.

تاثیر سرعت سایت بر سئو چقدر است؟

چگونه سرعت صفحه وب سایت خود را بررسی کنیم؟

برای بررسی سرعت صفحه وب سایت‌ نیز روش‌ها و ابزار‌های متعددی وجود دارد. از جمله اینها google pagespeed است. این گزینه یکی از عالی‌ترین موراد برای بررسی تاثیر سرعت سایت بر سئو است. شما می‌توانید گزارش تجربه صفحه در گوگل کنسول را مورد بررسی قرار دهید. این ابزار تجربه بازدیدکنندگان را از صفحه سایت شما را به صورت خلاصه ارائه می‌کند. در ادامه موارد دیگری را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سایت gtmetrix نیز از دیگر ابزار‌های رایگان و همچنین آنلاین است که به دنبال اندازه‌گیری تاثیر سرعت سایت بر سئو و سرعت صفحه، استفاده رایجی دارد. این ابزار در واقع اطلاعات مفیدی را برای شما ارائه می‌دهد. از جمله آنها می‌توان به نمرات و امتیازات مربوط به بهینه‌سازی سرعت وب‌ سایت، اندازه صفحه، مدت زمان بارگیری، تعداد درخواست‌ سرور و پیشنهادات بهبود اشاره کرد.

Webpage text یک نمودار ابزاری است که تمامی فایل‌های بارگیری شده از سایت شما را نشان می‌دهد. همچنین برای سایت‌های کند مناسب این ابزتر مناسب است. در کنار تمامی ابزار‌های ذکر شده، Lighthouse گوگل کروم نیز از پیچیده‌ترین ابزار‌های اندازه‌ گیری عملکرد سایت‌ها محسوب می‌شود.

مدت زمان بارگذاری مناسب یک صفحه وب چقدر است؟

در یک شرایط ایده آل زمانی که شما بر روی یک سایت کلیک می‌کنید بلافاصله باید آن صفحه برای شما به نمایش گذاشته شود. اما همه افراد می‌دانند که اینگونه نیست و تا کنون حداقل یک بار به سایتی برخورده‌ایم که زمان زیادی منتظر بالا آمدن آن مانده‌ایم. در سال‌های گذشته اندازه و تعداد صفحات سایت افزایش چشمگیری داشته است. از طرفی فراگیر شدن جاوا اسکریپت برای طراحی سایت‌ها، سبب بارگذاری پیچیده‌تر صفحات اینترنتی شده است.

بار‌ها شده است که بیش از 10 ثانیه برای دیدن یک سایت صبر کرده‌ایم. آما، آیا همیشه به همین میزان حوصله به خرج می‌دهیم یا سایت خود را تغییر می‌دهیم؟ در واقع افراد مدت زمان زیادی برای لود شدن یک سایت صرف نمی‌کنند. حتی پیش می‌آید که پس از باز شدن صفحه سایت، همچنان تصاویر، متن‌ها و لینک‌های آن نمایش داده نشود.

تاثیر سرعت سایت بر سئو چقدر است؟

در این حالت نیز کاربران سایت شما را ترک می‌کنند. همانطور که گفته شد شرایط ایده آل برای بالا آمدن یک صفحه سایت و تاثیر سرعت سایت بر سئو اهمیت بالایی دارد‌. انتظار می‌رود زمانی که کاربران وارد سایت شما می‌شوند در همان ثانیه‌های ابتدایی صفحه سایت شما به صورت کامل به نمایش گذاشته شود.

کلام پایانی

اکنون که با تاثیر سرعت سایت بر سئو آشنا شده‌اید، سعی کنید محتوا‌های با کیفیت‌تری را تولید کنید. صفحات و وب سایت خود را مطابق با استاندارد‌های Core Web Vitals بهینه سازی کنید. اگر یک وب‌ سایت دارید، تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا از سایر رقیبان خود سریع‌تر باشید. سایتی که بارگذاری آن مدت زیادی طول بکشد، قطعا سودی برای شما نخواهد داشت.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما، تماس بگیرید

با ما تماس بگیرید

ما را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط

برای مشاهده همه مقالات روی همه مقالات کلیک کنید

همه مقالات
  • نوشتن نظر
    نظر شما با موفقیت ثبت شد.
    Hurray! Your have successfully entered the captcha.

واتساپ