طراحی سایت پزشکی چه مزایایی دارد؟

طراحی سایت پزشکی چه مزایایی دارد؟

طراحی سایت پزشکی چه مزایایی دارد؟

0   نظر

طراحی سایت پزشکی چه مزایایی دارد؟

وبسایت‌ها بخشی اساسی از زندگی امروزه مردم دنیا را تشکیل می‌دهند. مردم هر روزه برای انجام هر کاری به اینترنت روی می‌آورند و به همین خاطر است که وجود وبسایت یک امر ضروری برای هر کسب و کار است. افراد از حیطه‌های مختلف ارائه دهنده خدمات انتظار خدمات آنلاین دارند. به همین خاطر اگر از بحث میزان تقاضا برای ارائه خدمات اینترنتی دور شویم نیز باید گفت که افراد فعالدر حوزه‌های مختلف ارائه خدمات، برای عقب نماندن جنجال خدمات و کسب و کارهای اینترنتی نیاز به وبسایت مخصوص خود دارند. در این بین، پزشکان از جمله کسانی هستند که می‌توانند از مزایای بسیار طراحی سایت پزشکی برخوردار شوند. برخی از پزشکان ممکن است معتقد باشند که داشتن سایت برای یک پزشک، چندان فایده‌ای ندارد و بر شیوه جذب مراجعه کننده و ارائه خدمات به صورت سنتی همچنان اصرار داشته باشند. واقعیت این است که وجود سایت پزشکی برخلاف این تصورات تاریخ انقضا گذشته، می‌تواند از جهات بسیاری برای پزشکان سودمند باشد. در ادامه به شرح مزایای طراحی سایت پزشکی می‌پردازیم.

طراحی سایت پزشکی چه مزایایی دارد؟

مزایای طراحی سایت پزشکی

رقابت برابر

ممکن است به عنوان یک پزشک موفق، تصور کنید که نیازی به طراحی سایت پزشکی برای موفقیت بیشتر ندارید. شما به اندازه کافی مراجعه کننده وفادار دارید که به شما اعتماد داشته و شما را به دیگران معرفی می‌کنند.

نکته‌ای که در این‌جا حائز اهمیت است این است که رقبای فعال در حیطه تخصص شما، ممکن است طرز فکر دیگری داشته باشند و با ارائه خدمات آنلاین با کیفیت، به سرعت در راه موفقیت پیشی بگیرند. تخصص و تجربه شما ممکن است در هیاهوی خدمات اینترنتی پر زرق و برق گم شده و از جایگاهی که لایق آن هستید؛ جا بمانید. بنابراین وقت رو به رویی با این واقعیت است که خدمات اینترنتی سال‌ها است که به بخشی جدایی‌ناپذیر از جهان هستند که به هیچ عنوان نباید دست کم گرفته شوند. طراحی سایت پزشکی علاوه بر به بهبود خدمات شما و جلب رضایت مراجعه کنندگان، برای پزشکان نیز کارآمد و سودمند است.

جلب اعتماد به عنوان یک پزشک معتمد

شاید برای شما سوال باشد که طراحی سایت پزشکی در بین هزاران وبسایت مشابه، چگونه به بیش‌تر شناخته شدن شما به عنوان یک پزشک قابل اعتماد کمک می‌کند؟ خوب است بدانید که وبسایت پزشکی از طریق موارد زیر باعث جلب اعتماد کاربران اینترنتی به عنوان مراجعه کنندگان آینده، می‌شود.

نمونه کار

بیش‌تر افراد به چیزی که نمی‌توانند ببینند؛ اعتماد نمی‌کنند. به عنوان مثال، شخصی را که برای جراحی زیبایی بینی به دنبال پزشکی حاذق و با تجربه است در نظر بگیرید. برای چنین شخصی، نمونه کارهای مشابه با وضعیت او که به نتایج عالی رسیده‌اند؛ موجع به دلگرمی دلگرم‌کننده خواهند بود. با وجود قابلیت به اشتراک گذاری نمونه‌کار به صورت عکس یا فیلم از طریق طراحی وبسایت پزشکی، پزشکان به ویژه متخصصین دندانپزشکی و زیبایی، می‌توانند به معروفیت خود به عنوان پزشکی با تجربه و حرفه‌ای کمک کنند.

طراحی سایت پزشکی چه مزایایی دارد؟

ثبت نظرات

بیماران قبلی پزشکان می‌توانند در این بخش از وبسایت، تجربه خود از مراجعه به مطب و فرآیند درمان را برای بازدیدکنندگان سایت به اشتراک بگذارند. این نظرات در سایت به نمایش در آمده و نظرات مثبت می‌توانند تاثیر به‌سزایی بر دیدگاه بازدیدکنندگان سایت به میزان تخصص پزشک مورد نظر داشته باشند.

به اشتراک گذاری اطلاعات

به این مثال دقت کنید:

فردی به دنبال یک پزشک متخصص داخلی باتجربه برای رفع مشکلات معده می‌گردد. آشنای معتمدی پزشکی را به او معرفی می‌کند که آدرس او را به خاطر نمی‌آورد و شماره تلفن مطب نیز از گوشی موبایلش پاک شده است. در چنین شرایطی دو حالت وجود دارد؛ در حالت اول، پزشک مورد نظر وبسایتی در اینترنت ندارد و با سرچ نام او، اطلاعات متفرقه بر روی صفحه گوگل نمایش داده می‌شود. در این حالت، فرد به احتمال زیاد پزشک دیگری را انتخاب می‌کند.

حالم دوم برای زمانی است که پزشک مورد نظر، از مدت‌ها قبل با طراحی سایت پزشکی، اطلاعات مورد نیاز بیماران نظیر بیوگرافی، مدارک تحصیلی و سوابق، شماره تلفن مطب، آدرس و لوکیشن مطب، گالری تصاویر مطب، آدرس شبکه‌های اجتماعی و... را در دسترس کاربران اینترنت قرار داده باشد. برای بیمار دسترسی به چنین پزشکی راحت بوده و هر چه زودتر برای رزرو نوبت اقدام خواهد کرد. گفتنی است برخی تصور می‌کنند که وبسایت پزشکی برای پزشکان تازه‌کار و جویای نام است اما باید گفت که بنا به توضیحات گفته شده؛ حتی پزشکان معروف نیز به یک وبسایت نیاز دارند.

رزرو آنلاین نوبت

در دنیای سرعتی امروزه، حتی رزرو تلفنی نوبت نیز وقت‌گیر به حساب می‌آید! افراد ترجیح می‌دهند به جای این‌که وقت بگذراند و به صورت تلفنی نوبت رزرو کنند؛ تنها با چند کلیک نوبت خود را ثبت کنند. این‌کار علاوه بر جلب رضایت مراجعه کنندگان، برای خود پزشک نیز مزایایی دارد. معمولا در هنگام ثبت نوبت، مراجعه کنندگان اطلاعات شخصی، سنی، شرح مختصری از حال و سوابق بیماری خود را در فیلدهای مربوطه ثبت می‌کنند. برای این‌کار می‌توانید در طراحی سایت پزشکی، در بخش رزرو نوبت آزمون یا فرمی را برای بیماران طراحی کنید که اطلاعات مورد نیاز را در آن ثبت کنند. همین خاطر پزشک می‌تواند از قبل ورود مراجعه‌کنندگان، پیش زمینه‌ای از شرح حال و سوابق بیماری آنان داشته باشد. این‌کار باعث صرفه جویی در زمان می‌شود.

موضوع بعدی این است که پزشکان با طراحی سایت پزشکی می‌توانند خود برنامه هر روز خود را از پیش تعیین کنند. بدین گونه که بیماران تنها در ساعات از پیش تعیین شده بتوانند اقدام به رزرو نوبت کنند. در نتیجه، وبسایت پزشکی می‌تواند به پزشکان کمک کند تا خود برای هر روزشان برنامه ریزی کنند. این برنامه ریزی می‌تواند بر گسترش ساعات کاری منظم روزانه نیز اثرگذار باشد؛ به طوری که اگر همه چیز بر طبق برنامه باشد؛ پزشک متخصص وقت پیدا می‌کند تا بیماران بیشتری را به طور روزانه ملاقات کند.

طراحی سایت پزشکی چه مزایایی دارد؟

مزیت بعدی که در رزرو آنلاین نوبت وجود دارد؛ جلوگیری از ازدحام مطب است. تا سال‌ها پیش که چیزی به عنوان طراحی سایت پزشکی و رزرو آنلاین نوبت وجود نداشت؛ مطب‌ها پر از بیماران و همراهانی بودند که برای بیش از نیمی از آنان، حتی صندلی برای نشستن وجود نداشت. افراد با وجود رزرو تلفنی نوبت، ساعت‌ها در مطب حضور یافته و آخر با کلافگی و خستگی به اتاق پزشک راهی می‌شدند. طرف دیگر ماجرا پزشکی بود که حال او نیز از شلوغی، ازدحام و فضای متشنج مطب بی‌تاثیر نبود. امروزه به لطف اینترنت، افراد در ساعت مقرر حضور یافته و مطب‌ها به علاوه افراد حاضر در آن، از شلوغی نجات یافته‌اند.

جذب مراجعه کنندگان جدید

خدمات آنلاین می‌توانند در هر لحظه مورد توجه کاربران اینترنت قرار بگیرند؛ چرا که به محض دیدن سایتی، افراد به گشت و گذار در آن در آن می‌پردازند. حال شاید برای شما سوال باشد که چگونه می‌توان وبسایتی را مورد توجه کاربران اینترنت قرار داد؟ بخش بلاگ یک سایت پزشکی، می‌تواند با ارائه مطالب مفید، اعتماد بازدیدکنندگان را جلب نموده و آن‌ها را در وبسایت شما ماندگار کند. در بخش بلاگ، با ارائه محتوا در خصوص انواع بیماری‌ها، روش‌های درمان، داروها، عوامل تاثیرگذار بر سلام جسم و روان و پاسخ به سوالات متداول در زمینه پزشکی می‌توان در نظر گوگل و کاربران آن مورد اعتماد به نظر رسید. گوگل نیز در پاسخ به اعتماد کاربران، سایت شما را ارزشمندتر تلقی کرده و به کاربران بیشتری نمایش می‌دهد. در واقع بخش بلاگ هر سایت برای بالا بردن ارزش سایت در نظر گوگل برای صاحب آن بخش مهم و سودمند به حساب می‌آید.

معروفیت در دهکده جهانی اینترنت

موتور جستجوی گوگل، می‌تواند پله صعود شما به سمت معروفیت فراتر از محدوده جغرافیایی باشد. با طراحی سایت پزشکی، هر پزشک متخصص این شانس را پیدا می‌کند تا در سطح کشور یا حتی بالاتر میان مردم شناخته شود. بدون شک این‌کار در حیطه تخصصی یک تیم توسعه دهنده وبسایت است تا با طراحی متمایز و حرفه‌ای سایت و همچنین انجام سئو به بهترین شکل ممکن، وبسایت پزشکی شما را در امتیاز بندی گوگل بالا کشیده و شما را در سطوح بالا به معروفیت برسانند.

اگر به دنبال یک تیم حرفه‌ای جهت توسعه و طراحی سایت پزشکی هستید؛ می‌توانید به تیم متخصص و مجرب وب و سئو در این زمینه اعتماد کنید.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما، تماس بگیرید

با ما تماس بگیرید

ما را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط

برای مشاهده همه مقالات روی همه مقالات کلیک کنید

همه مقالات
  • نوشتن نظر
    نظر شما با موفقیت ثبت شد.
    Hurray! Your have successfully entered the captcha.

واتساپ