طراحی سایت خبری و اطلاع رسانی

طراحی سایت خبری و اطلاع رسانی

طراحی سایت خبری و اطلاع رسانی

0   نظر

طراحی سایت خبری و اطلاع رسانی

در عصر حاضر برای تمامی خدمات، فروشگاه‌ها، شرکت‌ها و اطلاع رسانی‌ها طراحی سایت انجام می‌شود. یکی از انواع مهم آن، طراحی سایت خبری است. با استفاده از این نوع سایت‌ها می‌توان انواع اخبار، اطلاع رسانی‌ها، فیلم و تصاویر خبری را دنبال کرد. طراحی سایت خبری به علت بازدید بسیار از سایت‌های خبری، رایج‌تر است. در کوتاه‌ترین زمان یک تیم حرفه‌ای، می‌توانند طراحی سایت را برای شما انجام دهند.

در واقع سایت‌های خبری و اطلاع رسانی بستری را فراهم می‌کنند تا علاقه مندان به اخبار، بتوانند از اطلاعات روز دنیا مطلع شوند. در این بین برخی به ورزش، هنر، اخبار جهان و بورس علاقه مند هستند، که اطلاع از تمام اینها می‌تواند با طراحی سایت خبری اتفاق بیفتد. در واقع گفته می‌شود این نوع سایت‌ها نیاز است که به صورت کاملا حرفه‌ای و دقیق طراحی شوند.

زیرا این وب سایت‌ها برای اطلاع رسانی روزانه، نیاز به بروزرسانی مداوم دارند. که این امر سبب اهمیت هرچه بیشتر طراحی و را اندازی آنها است. علت محبوبیت طراحی سایت خبری، میزان محبوبیت آن در میان اقشار مختلف جامعه است. در حقیقت یک سایت خبری بسیار سریع‌تر از انواع روزنامه‌های خبری فراگیر می‌شود.

برای انتشار اخبار از طریق روزنامه‌‌ها ممکن است محدودیت‌هایی وجود داشته باشد. اما میزان اطلاعاتی که ممکن است در یک سایت خبری بارگذاری شود، نامحدود است. این امر، یکی از معیار‌های مورد نظر موتور‌های جستجوگر گوگل است. حتی با داشتن یک وب خبری می‌تواتی با پذیرفتن تبلیغات، درآمد مناسبی نیز داشته باشید.

طراحی سایت خبری و اطلاع رسانی

چگونه یک طراحی سایت خبری موفق داشته باشیم؟

قبل از هر اقدامی برای داشتن یک طراحی سایت خبری موفق باید، یک تیم حرفه‌ای و مجرب برای این کار پیدا کنید. در گام اول وجود یک تیم طراح خبره می‌تواند، یکی از عوامل اصلی پیشرفت سایت شما باشد. برای این کار شما می‌تواند طرح و نظر خود را در حین طراحی سایت اعمال کنید، یعنی برخی از قسمت‌های آنها را ب اختیار خود حذف یا اضافه کنید.

به عبارتی تیم طراح موظف است آنچه را که صاحبان سایت درخواست می‌کنند، طراحی و راه اندازی کنند. از دیگر عوامل موفقیت در طراحی سایت خبری توانایی تامین ترافیک مورد نیاز از نظر جستجوگر گوگل است. در کنار این موارد کیفیت مطالب و محتوای ارائه شده در سایت نیز باید قابل قبول و مخاطب پسند باشد. با توجه به این موارد گفته شده، شما می‌توانید یک سایت موفق در زمینه اخبار و اطلاع رسانی داشته باشید.

امکانات طراحی سایت خبری و اطلاع رسانی چیست؟

با طراحی سایت خبری و اطلاع رسانی می‌توان امکانات متعدد و مختلفی را برای آن در نظر گرفت. یکی از اصلی‌ترین امکانات این سایت‌ها همانطور که از نام آنها پیدا است، به نمایش گذاشتن اخبار و اطلاعات جدید است. البته امکانات سایت‌های خبری بسیار متعدد است که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

امکان به نمایش درآوردن عنوان پربیننده‌ترین خبر‌ها

امکان دریافت خبر و اطلاعات ارسالی از کاربران

ثبت خبر از دیگر سایت‌های مشابه

امکان مشخص کردن اولویت‌ها در نمایش و مرتب سازی اخبار

امکان نمایش اخبار مناظره‌ها

امکان تعریف گروه‌های خبری، سیاسی، ورزشی و فرهنگی

قابلیت استفاده از ویدیو و فلش در خبرها

امکان درج فایل‌های ضمیمه برای مطالب و اخبار

امکان به نمایش گذاشتن خبر در مدت زمان مشخص شده

امکان ارسال خبر به صورت خودکار در روز و زمان مشخص

طراحی سایت خبری و اطلاع رسانی

مهم‌ترین ویژگی‌های سایت خبری چیست؟

در طراحی سایت خبری باید یک سری معیار‌های اساسی را مد نظر داشت، تا سایت مورد نظر به موفقیت کامل برسد. یکی از این ویژگی‌ها نحوه نمایش اطلاعات به کاربران است که بسیار مورد اهمیت قرار دارد. در واقع کاربران هنگام ورود به سایت باید بتوانند اخبار و اطلاعات مورد علاقه خود را در کم‌ترین زمان ممکن پیدا کنند.

چیدمان سایت نیز باید به صورت کاربردی باشد تا امکان دسترسی به هر بخش به آسانی انجام شود. مهم‌ترین ویژگی دیگری که حتما باید به آن اشاره کنیم، سرعت مناسب بارگذاری صفحات است. فاکتور‌های امنیتی و نفوذ ناپذیری در طراحی سایت خبری نیز، بسیار مورد توجه قرار دارد. طراحی سایت خبری می‌تواند با داشتن یک گرافیک جذاب و حرفه‌ای مخاطب پسند باشد.

در عین حال که اشاره کردیم طراحی گرافیکی بسیار مهم است، اما دیده نشدن آنها، باعث افت یک وب سایت می‌شود. به همین دلیل در این میان مسئله سئو سایت مطرح می‌شود. هنگام طراحی سایت خبری، طراح باید برا این موضوع جایگاه ویژه‌ای قائل باشد، تا وب سایت در بالاترین صفحات گوگل نمایش داده شود. این امر می‌تواند سبب کمک بسیار برای سایت‌های خبری در زمینه افزایش ترافیک و کاربر باشد.

هدف از طراحی سایت خبری و اطلاع رسانی چیست؟

امروزه هر سایتی که طراحی می‌شود هدفمند است. طراحی سایت‌های خبری و اطلاع رسانی نیز اهدافی را دنبال می‌کنند. در حقیقت هدف از طراحی سایت خبری، گسترش و انتشار اخبار روز دنیا و آرشیو اخبار برای مردم است. که در این میان بسیار اهمیت دارد که این اطلاعات و اخبار به چه نحوی به کاربر نمایش داده شود.

ناگفته نماند که نوع قالب، نحوه کدنویسی و همینطور توجه به سرور آن، سرعت لود را بسیار تحت تاثیر قرار می‌دهند. اگر صفحات خبری ویر به نمایش گذاشته شوند، مخاطبان از خواندن مطالب آن سایت منصرف می‌شوند. یعنی مدت زمان زیادی در سایت سپری نمی‌کنند و بازدید سایت خبری کاهش پیدا می‌کند.

هدف از طراحی سایت خبری نمایش اخبار به مردم است پس، بسیار اهمیت دارد که در این میان حتما به نظرات کاربران نیز اهمیت داده شود. همچنین در صفحات خبری باید اطلاعات به خصوصی از جمله تاریخ و ساعت دقیق انتشار خبر موجود باشد، تا کاربران سردرگم نشوند. تعداد، بارخورد‌ها و بازدید‌ها نیز باید در سایت مورد نظر نمایش داده شود. استفاده از عکس‌های با کیفیت نیز می‌تواند در رسیدن به هدف طراحی سایت‌های خبری کمک کننده باشد.

طراحی سایت خبری و اطلاع رسانی

نکات مهم در رابطه با طراحی سایت خبری و اطلاع رسانی

اگر شما فقط کمی در فضای مجازی و سایت‌ها گشت و گذار داشته باشید متوجه قالب طراحی و فضای وب سایت‌ها می‌شوید. در این میان مجلات خبری از قالب‌های تقریبا یکسانی استفاده می‌کنند که از بخش‌ها مختلف تشکیل شده است. در این بین تم و رنگ‌های خاص که متناسب به سایت خبری باشند نیز بسیار مورد اهمیت است. نکات و عواملی که می‌توانند سایت خبری را تحت تاثیر قرار دهند به شرح زیر است.

تم و شکل ظاهری طراحی سایت خبری

بنر‌های به کار رفته در سایت

جایگاه مناسب برای منوی اصلی سایت

به کارگیری تب‌های مناسب برای بخش‌های مختلف

انتخاب پوسته و قالب مناسب برای یک وب سایت خبری

حتی می‌توان از طریق طراحی سایت خبری به کاربران مشاوره نیز ارائه دهید. متاسفانه امروزه در فضای مجازی انواع مختلفی از اخبار منتشر می‌شود که ممکن است نیمی از آنها صحت نداشته باشند. جوانان نیز در این میان علاقه بسیاری برای دستیابی به اخبار موثق دارند. شما می‌توانید از طریق سایت خود و مشاوره تلفنی نسبت به راهنمایی این افراد اقدام کنید.

کلام پایانی

با توجه به مطالب گفته شده تا کنون باید از امکانات و ویژگی‌های سایت خبری مطلع باشید. این موارد اگر به درستی رعایت نشوند ممکن است سایت شما پیشرفت نداشته باشد و حتی در آینده یا مشکلاتی رو به رو شوید. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی می‌توانید با جستجو، تیم طراح حرفه‌ای مورد نظر خود را پیدا کنید تا طراحی سایت شما با مشکل روبرو نشود. همانطور که گفته شا هدف از طراحی این سبک سایت‌ها نیز انتشار و گسترش اخبار است. در نهایت با طراحی سایت خبری برای خود می‌توانید به کسب درآمد نیز برسید.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما، تماس بگیرید

با ما تماس بگیرید

ما را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط

برای مشاهده همه مقالات روی همه مقالات کلیک کنید

همه مقالات
  • نوشتن نظر
    نظر شما با موفقیت ثبت شد.
    Hurray! Your have successfully entered the captcha.

واتساپ