خدمات پشتیبانی نرم افزار چه اهمیتی دارد؟

خدمات پشتیبانی نرم افزار چه اهمیتی دارد؟

خدمات پشتیبانی نرم افزار چه اهمیتی دارد؟

0   نظر

خدمات پشتیبانی نرم افزار چه اهمیتی دارد؟

در عصر دیجیتال حاضر یکی از ارکان اصلی کسب و کار‌ها، ابزاری به نام نرم افزار است. فعالیت نرم افزار‌ها بسیار گسترده است و از مدیریت داده گرفته تا ارتباط با مشتریان همه و همه توسط انواع نرم افزارها انجام می‌شود. برای پیشرفت در کسب و کار تنها خرید و سفارش نرم افزار کافی نیست، بلکه پشتیبانی از نرم افزار نیز حائز اهمیت است. حتی این امر می‌تواند عامل موفقیت یا شکست یک سازمان باشد.

یکی از مهم‌ترین اهمیت‌های پشتیبانی نرم افزار، رفع باگ‌های کوچک و پیشگیری از از مشکلات بزرگ است. نرم افزار‌ها به وسیله استفاده مکرر با گذشت زمان ممکن است دچار مشکلاتی شوند. این باگ‌ها و مشکلات هر چند کوچک باشند اما می‌توانند مشکلات گسترده‌ای را برای شما به وجود بیاورند. در اینجا است که پشتیبانی نرم افزار برای کسب و کارها اهمیت پیدا می‌کند. در واقع ایم پشتیبانی در همان ابتدا به شما این امکان را می‌دهد که مشکلات و باگ‌ها را شناسایی کرده و برطرف کنید.

دومین مورد در این زمینه نگهداری و مانیتورینگ مداوم است. اجزای نرم افزار نیاز به مانیتورینگ مداوم دارند که این موضوع شامل بررسی عملکرد، به روز رسانی منظم و رفع مشکلات احتمالی است. یک پشتیبانی منظم از نرم افزار باعث می‌شود عملکرد نرم افزار در سطح بهینه قرار بگیرد.

از طرف دیگر سازمان‌ها نیازمندی‌های مختلفی در زمینه طراحی نرم افزار دارند که شامل توسعه‌های احتمالی، نصب مجدد، پاسخ گویی‌های اولیه و دریافت به روزرسانی‌ها است. از دیگر مواردی که در زمینه پشتیبانی نرم افزار اهمیت بسیاری دارد، کمک گرفتن از شرکت ارائه کننده است. از آنجایی که نگهداری برخی سرویس‌ها تخصصی است، بهتر است از شرکت ارائه دهنده کمک گرفت. در نهایت پشتیبانی از فعال بودن سرویس نیز شامل جلوگیری از قطع ناگهانی سرویس و اقدام به برگرداندن بکاپ در صورت بروز مشکل است. همچنین برای سازمان‌های مهم می‌توان قراردادهای سطح خدمات را فعال کرد.

خدمات پشتیبانی نرم افزار چه اهمیتی دارد؟

مزایای خدمات پشتیبانی نرم افزار برای سازمان‌ها

خدمات پشتیبانی نرم افزار برای شرکت‌های اهمیت بسیاری دارد و می‌تواند مزایای متعددی را به همراه داشته باشد. شما می‌توانید برای دریافت خدمات پشتیبانی از نرم افزار قرارداد ببندید و یا با خرید نرم افزار از گارانتی و ضمانت پشتیبانی آن تا مدت معین بهره ببرید. در ادامه برخی مزایای خدمات پشتیبانی را ذکر خواهیم کرد.

افزایش بهره وری: پشتیبانی نرم افزار به صورت مکرر باعث افزایش بهره وری کارکنان و همچنین بهبود عملکرد نهایی سازمان می‌شود. وجود یک تیم پشتیبان مجرب کمک می‌کند، کارکنان بدون نگرانی از مشکلات نرم افزار روی وظایف خود تمرکز کنند.

کاهش هزینه‌ها: رفع مشکلات در سطح اولیه می‌تواند از پرداخت هزینه اضافه در آینده جلوگیری کند. به صورتی که با حل به موقع باگ‌های کوچک، در آینده با مشکلات وسیع‌تر مواجه نمی‌شوید. در نهایت نیاز شما به خرید مجدد و تغییر سیستم نیز کاهش می‌یاید.

اطمینان از امنیت داده‌ها: زمانی که پشتیبانی نرم افزار به طور منظم و دقیق انجام شود می‌تواند جلوی دسترسی‌های غیر مجاز را بگیرد. البته به روزرسانی سیستم نیز بر این موضوع موثر است و در کل امنیت نرم افزار را بالا می‌برد.

افزایش رضایت مشتریان: پشتیبانی نرم افزار باعث بهبود کیفیت خدمات ارائه شده می‌شود. زمانی که نرم افزار‌ها بدون مشکل و یا کارایی بالا مورد استفاده قرار بگیرند، مشتریان نیز از خدمات سازمان رضایت خاطر خواهند داشت.

خدمات پشتیبانی نرم افزار چه اهمیتی دارد؟

نقش پشتیبانی نرم افزار در تحول دیجیتال

پشتیبانی نرم افزار در تحول دیجیتال نقش بسیار موثری را ایفا می‌کند. مهم‌ترین نقش پشتیبانی که می‌توان به آن اشاره کرد، پیاده سازی زیر ساخت‌های دیجیتال است. تحول در دیجیتال نیاز به پیاده سازی زیرساخت سخت افزاری و نرم افزاری دارد. حال اگر پشتیبانی از این تحول به عمل آید می‌تواند روند تحول دیجیتال را آسان کند.

در نهایت نیز از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری به عمل می‌آید. در ادامه سایر نقش‌های پشتیبانی نرم افزار در تحول دیجیتال را بررسی می‌کنیم. اجرای مراکز تماس و راهکارهای VOIP از دیگر نقش‌های پشتیبانی در تحول دیجیتال است. از دیگر خدمات شرکت‌ها پیاده سازی زیر ساخت‌های VOIP و اجرای مراکز تماس است. ارائه این خدمات نیازمند پشتیبانی مداوم و کاملا دقیق است، تا از عملکرد بهینه اطمینان حاصل شود.

راهکارهای یکپارچه سازی نیز آخرین نقش پشتیبانی نرم افزار در تحول دیجیتال است. تمامی سازمان‌ها برای بهبود کارایی و همچنین هماهنگی میان بخش‌ها متفاوت نیازمند به راهکارهای یکپارچه سازی هستند. پشتیبانی نرم افزار می‌تواند باعث اجرای صحیح و کارآمد این راهکارها شود. در مجموع یکپارچه سازی از مهم‌ترین تحول‌های دیجیتال است.

خدمات پشتیبانی شرکت‌ها در رابطه با نرم افزارها

شرکت‌های مختلف در زمینه پشتیبانی نرم افزار‌ها، خدمات متنوعی را ارائه می‌کنند. این شرکت‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا از عملکرد بهینه سیستم‌های خود مطمئن شوید. تنها کافی است یک شرکت مطمئن و معتبر در این زمینه پیدا کنید تا شما را در مسیر پشتیبانی و ارائه خدمات همراهی کند. خدمات ارائه شده توسط شرکت‌ها به شرح زیر است.

مشاوره و پیاده‌ سازی زیرساخت‌های آی‌ تی و مرتبط با آن

مشاوره، اجرا و همچنین پشتیبانی از نرم‌ افزارهای CRM و نرم‌افزارهای خاص

ارائه دهنده زیرساخت‌های نرم‌ افزاری در زمینه تحول دیجیتال

پیاده‌سازی زیرساخت‌های VOIP و در کنار آن اجرای مراکز تماس

ارائه راهکارهای نرم‌ افزاری و آی‌ تی برای سازمان‌ها

ارائه راهکارهای یکپارچه‌ سازی و البته اختصاصی برای هر کسب و کار

خدمات پشتیبانی نرم افزار چه اهمیتی دارد؟

روش‌های پشتیبانی نرم افزار

برای پشتیبانی نرم افزار‌ها روش‌های مختلفی وجود دارد که هر یک مزایا و ویژگی‌هایی دارد. یکی از آنها روش خدمات رسانی به صورت حضور است. در این حالت شما می‌توانید از مشکلات و باگ‌های سیستم خود به صورت حضوری مطلع شوید و از بروز مجدد آن جلوگیری کنید. روش‌های پشتیبانی خود بخشی از خدمات در این زمینه هستند.

از آنجا که هر نرم‌ افزاری پس از تولید و در طول عمر مفید خود نیاز به حفظ و نگهداری دارد، حضور یک تیم متخصص و خبره در کنار آن ضرورت دارد. در این صورت مشکلات سریعا مشخص شده و نسبت به برطرف شدن آنها اقدام می‌شود. دیگر روش ارائه خدمات به صورت آنلاین انجام می‌شود و البته پشتیبانی تلفنی نیز بخش دیگری است که استفاده بیشتری دارد.

در این حالت شما نیاز نیست منتظر بمانید تا این مورد نظر آنلاین شده و پاسخ شما را بدهند. حتی نیاز نیست مدت زمانی منتظر بمانید تا تیم مورد نظر شما به صورت حری تشریف بیاورند. با یک تماس و راهنمایی‌های صورت گرفته به صورت تلفنی می‌توانید مشکلات و باگ‌ها را رفع کنید. البته زمانی که شما از پس حل باگ‌ها برنیایید، تیم متخصص به صورت حضوری مراجعه خواهند کرد.

ویژگی‌های یک کارشناس پشتیبان نرم افزار چیست؟

مهم‌ترین ویژگی‌ که برای یک کارشناس پشتیبانی نرم افزار می‌توان ذکر کرد، صبر، حوصله و برخورداری از روحیه فعالیت تیمی است. زیرا پشتیبانی در زمینه نرم افزار تنها کار یک نفر نیست. البته نکته قابل توجه دیگر میزان تسلط کافی به نرم افزار و زمینه‌های مرتبط به آن است. از دیگر ویژگی‌های یک کارشناس پشتیبان به شرح زیر است.

خلاقیت و ایجاد راه حل مسئله

توانایی تجزیه و تحلیل مسائل

توانایی مستندسازی از کلیه موارد مطرح شده

برخورداری از دانش سخت افزاری و نرم افزاری

توانایی مدیریت زمان در تماس‌ها و بهبود خدمات

کلام پایانی

در نهایت تنها توصیه‌ای که می‌توانیم داشته باشیم، وجود یک تیم خبره برای سازمان و کسب و کار شما در خصوص نرم افزار است. در واقع پشتیبانی از نرم افزار باعث کاهش هزینه‌های شما می‌شود و از طرفی خیال شما را بابت مشکلات احتمالی آینده آسوده می‌کند. در این صورت بهره وری شما بیشتر شده و عملکرد سازمان بهبود می‌یابد. در نهایت اگر پشتیبانی نرم افزار اصولی و صحیح انجام شود، میزان رضایت مشتریان را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما، تماس بگیرید

با ما تماس بگیرید

ما را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط

برای مشاهده همه مقالات روی همه مقالات کلیک کنید

همه مقالات
  • نوشتن نظر
    نظر شما با موفقیت ثبت شد.
    Hurray! Your have successfully entered the captcha.

واتساپ