سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید چیست؟

0   نظر

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید به معنای به کار بردن اصول بهینه سازی وب سایت مطابق با اصول مورد تایید موتور های جستجو مانند گوگل می باشد. در واقع میبایست وب مستر در راستای قوانین و اصول مورد قبول موتور جستجوی گوگل عمل نماید. برای این منظور وب مستر، باید قوانین گوگل را بشناسد و مطابق با آن ها اقدام به بهینه سازی وب سایت نماید.

فاکتورهایی که در سئوی کلاه سفید باید رعایت کنیم

در سئوی کلاه سفید، فاکتورهای داخلی و خارجی وب سایت را بر اساس قوانین موتور های جستجو (مانند گوگل) باید رعایت کرد. توجه به این نکته لازم است که، بهینه سازی باید بر مبنای نیاز کاربران صورت گیرد، نه استفاده از فاکتورهای کلاه سیاه برای ربات های گوگل و موتورهای جستجو.

دو فاکتور مهم در بهینه سازی، بهینه سازی وب سایت برای استفاده در دستگاه های موبایل و همچنین سرعت بهینه وب سایت می باشد، تا کاربران از تعامل با وب سایت شما لذت ببرند.

دقت داشته باشید که ربات های گوگل به مرور زمان هوشمند تر شده و به تکنیک های کلاه سیاه لحاظ شده در وب سایت شما پی می برند، اگر چه با استفاده از تکنیک های کلاه سیاه شاید در کوتاه مدت رشد را تجربه کنید ولی به مرور زمان، با پی بردن ربات های گوگل این قضیه، رشد از بین می رود.

برای بهینه سازی کلاه سفید چه کنیم؟

فاکتورهای مختلفی را، باید برای بهینه سازی وب سایت، به روش کلاه سفید لحاظ کرد.

سرعت بهینه وب سایت

یکی از قدیمی ترین فاکتور های بهینه سازی وب سایت، بهینه سازی سرعت وب سایت است که فاکتور مهمی در رده بندی وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل می باشد. سرعت وب سایت در دو بخش سرعت لود شدن صفحات برای کاربران و سرعت سرور و پاسخگویی سرور دسته بندی می شود. از این رو بایستی در طراحی وب سایت حجم بهینه صفحات را در نظر گرفت و همچنین از سرور های پر قدرت جهت راه اندازی وب سایت استفاده کرد.

دقت داشته باشید سرعت وب سایت در نرخ بانس ریت وب سایت تاثیر زیادی دارد، ربات های گوگل از این فاکتور برای رده بندی نتایج گوگل استفاده می کنند.

سئو کلاه سفید چیست
نسخه بهینه موبایل وب سایت

یکی از فاکتورهای مهم در رده بندی نتایج گوگل، بهینه سازی وب سایت برای دستگاه های موبایل محسوب می شود. با روند افزایش روز افزون کاربران موبایل ضرورت این مسئله مهمتر می گردد. نسخه موبایل وب سایت، باید دستگاه های مختلف سازگار باشد و همچنین سرعت لود وب سایت با توجه به محدودیت های دستگاه های موبایل مهم می باشد.

استفاده از اسکیما

اسکیما تکه کدهای هستند که به صورت تگ به کد سورس وب سایت اضافه می شوند. این تگ ها توصیف بیشتری از محتوا را در اختیار ربات های گوگل قرار می دهند. گاهی نتایج کدهای اسکیما به صورت ریچ اسنیپت ها در نتایج حاضر می شود. این امر از طرفی ربات های گوگل را در فهم بهتر از محتوای وب سایت یاری می دهند و از طرفی باعث افزایش ترغیب کاربران به کلیک کردن بر روی نتایج جست و جو وب سایت شما می کند.

لینک های خارجی

هنوز هم لینک های خارجی یکی از مهم ترین فاکتورها برای رتبه بندی نتایج گوگل محسوب می شوند. در سئوی کلاه سفید، باید توجه شود که لینک ها از وب سایت ها و صفحات با موضوع یکسان گرفته شوند، گرچه در روش های کلاه سیاه برخی با استفاده از تکنیک هایی لینک سازی موجب رشد وب سایت خود می شوند که به مرور زمان ربات های گوگل این امر را دریافته و موجب کاهش رتبه وب سایت می شوند.

در لینک سازی طبیعی، سایت های دیگر به شما لینک می دهند بدون آن که شما از آن ها درخواستی داشته باشید. در واقع بسیاری از سایت های دیگر، شما را می بینند و خودشان به خودی خود به شما لینک می دهند.

نمونه هایی از نوع لینک های غیر طبیعی عبارتند از :
لینک ها در کامنت های وبلاگ های دیگر
مطالب مطبوعاتی که با انکر بهینه سازی شده
لینک ها در دایرکتوری های مقالات
لینک در وب سایت های تبلیغاتی
لینک های گرفته شده از صفحه پروفایل کاربران
...
داشتن استراتژی محتوا

برنامه ریزی برای تولید، انتشار و مدیریت محتوای تولید شده را استراژی محتوا گویند. اولین گام در استراژی محتوا هدف گذاری است. باید در گام نخست هدف محتوا را مشخص کرد. محتوا باید نیاز مخاطب را برطرف کند، در غیر اینصورت محتوا مفید نبوده است، بنابراین باید ابتدا مخاطب را شناخت و برای تولید محتوا برنامه ریزی کرد.

اگر به دنبال رشد دائم و ثابت در نتایج گوگل هستید، بهتر است از روش های کلاه سفید برای بهینه سازی وب سایت خود استفاده کنید، روش های کلاه سیاه با بروز شدن ربات های گوگل منسوخ می شوند.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما، تماس بگیرید
در صورت درخواست چند زبانه سازی وب سایت، به ازای هر زبان اضافه 50 درصد به قیمت پلن انتخابی اضافه می گردد.

با ما تماس بگیرید

ما را به اشتراک بگذارید

    1. ناشناس 5 مهر ماه 1398

      تهیه نرم افزار سفارشی در وب و سئو در طی مراحلی انجام می شود. ابتدا بایستی نیازسنجی انجام شود. بر طبق نیازسنجی طراحی و تحلیل انجام شوه و پیاده سازی توسط تیم حرفه ای برنامه نویسی انجام شود.

      1. ناشناس 5 مهر ماه 1398

        تهیه نرم افزار سفارشی در وب و سئو در طی مراحلی انجام می شود. ابتدا بایستی نیازسنجی انجام شود. بر طبق نیازسنجی طراحی و تحلیل انجام شوه و پیاده سازی توسط تیم حرفه ای برنامه نویسی انجام شود.

    2. ناشناس 5 مهر ماه 1398

      تهیه نرم افزار سفارشی در وب و سئو در طی مراحلی انجام می شود. ابتدا بایستی نیازسنجی انجام شود. بر طبق نیازسنجی طراحی و تحلیل انجام شوه و پیاده سازی توسط تیم حرفه ای برنامه نویسی انجام شود.

    نوشتن نظر

واتساپ