طراحی وب سایت یا اپلیکیشن، کدام بهتر است؟

طراحی وب سایت یا اپلیکیشن، کدام بهتر است؟

طراحی وب سایت یا اپلیکیشن، کدام بهتر است؟

0   نظر

طراحی وب سایت یا اپلیکیشن، کدام بهتر است؟

در این عصر تکنولوژی، هر کسب‌وکاری برای پیشرفت به حضور آنلاین نیاز دارد. برای این کار به یک زیربنای مناسب و مورد اعتماد نیازمندیم. دو گزینه اساسی برای هر کسب‌وکاری از جمله طراحی سایت یا اپلیکیشن موجود است که هر یک مزیت و مشکلات مربوط به خود را دارند. انتخاب هر یک از این گزینه به عوامل متعددی همچون نوع کسب‌وکار، نیاز، مخاطبان هدف، وسع مالی و سایر موارد وابسته است.

در این مطلب، ما به بررسی جزئیات هر مورد، مزایا و معایب آن‌ها و همچنین عوامل تاثیر گذار در انتخاب بهترین مورد برای شما می‌پردازیم. این کار برای گرفتن تصمیم‌گیری و کارآمد بهتر مناسب است.

طراحی وب سایت یا اپلیکیشن، کدام بهتر است؟

طراح سایت به چه کسی می‌گویند و مسئولیت او چیست؟

طراحی سایت از مهم‌ترین کارها در دنیای اینترنت امروزی است. اما یک طراح وبسایت چه کارها و مسئولیت‌هایی دارد؟ برخی از مردم، ازجمله صاحبان کسب‌و‌کار، درک خوبی از مسئولیت‌های طراح سایت ندارند. این موضوع می‌تواند انتظارات نابه‌جایی را به بار بیاورد سبب و متوقف شدن پروژه‌های سایت شود. در این بخش، چندین وظیفه اصلی طراح سایت را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

طراحی رابط کاربری و تجربه کاربر

وظیفه مهم یک طراح وب سایت این است که برای وب سایت، یک طرحی پسندیده، مناسب با کاربر ایجاد کند. طراح وب سایت باید با توجه به خواسته کاربران و اهداف کسب و کار، تجربه‌ای خوب و قابل یاد آوری برای افراد مراجعه کننده در وب سایت ایجاد کند.

انتخاب آدرس وب و مکان ذخیره سازی مورد قبول

طراح وب سایت باید بر اساس نیازهای پروژه، دامنه و هاست مناسب را انتخاب و آن‌ها را آپدیت و بدون هیچ مشکل به هم وصل کند.

ایجاد و مدیریت صفحات در وب‌سایت

طراح وب‌سایت مسئول ایجاد و مدیریت تمامی برگه‌های وب‌سایت است، از صفحه اصلی تا صفحات در مورد محصولات، خدمات و فرم‌های تماس با ما. او باید مطمئن شود که همه صفحات به خوبی کار می‌کنند و به هم متصل هستند.

بررسی و بهبود وب‌سایت

طراح پیش از آغاز کارهای مربوط به وبسایت باید آن را مورد بررسی قرار دهد تا اطمینان حاصل کند که هیچ مشکلی در عملکرد، امنیت، سرعت و سازگار بودن با مرورگرها و دستگاه‌های مختلف (مانند کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت، موبایل) وجود ندارد. بهبود دادن برای موتورهای جستجو یا سئو نیز مهم است، زیرا این کار به بالا بردن رتبه سایت در نتایج جستجو و جذب بیشتر افراد یاری می‌کند.

طراحی وب سایت یا اپلیکیشن، کدام بهتر است؟

آموزش و پشتیبانی از مشتری

طراح سایت باتجربه کسی است که پس از طراحی و راه‌انداختن وب‌سایت، مشتری را با صفحه‌ای که برای مدیریت وب‌سایت است آشنا می‌کند و او را راهنمایی می‌کند که چطور محتوای سایت را آپدیت و مدیریت کند. اگر مشتری در موضوعات فنی نیاز به راهنمایی داشته باشد، طراح هم به او کمک می‌کند

وظایف طراح اپلیکیشن

امروزه گوشی‌های هوشمند به یک ابزار ضروری برای زندگی روزانه تبدیل شده‌اند و اپلیکیشن‌ها در ارائه خدمات و محصولات گوناگون به کاربران یاری می‌رسانند. طراحی اپلیکیشن یکی از کار‌های مهم در فناوری اطلاعات است. با این حال، بسیاری از مردمی که اپلیکیشن‌ها را می‌شناسند و هر روز از آنها استفاده می‌کنند، در مورد کار‌ها و مسئولیت‌های یک طراح اپلیکیشن خیلی بدون مطالعه هستند. در اینجا به بعضی از کار‌های مهم یک طراح اپلیکیشن اشاره می‌کنیم:

طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری (UI/UX)

برای اپلیکیشن‌ها درست مانند طراحی سایت، ایجاد یک ظاهری جذاب و کاربرپسند، اهمیت دارد. طراح اپلیکیشن باید تجربه‌ای خوب، ساده و کارآمد برای کاربران ایجاد کند و باید در نظر بگیرد که نیازها و محدودیت‌های گوشی‌های هوشمند چیست.

نوشتن و اجرای برنامه

طراح اپلیکیشن باید با زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی که برای ایجاد اپلیکیشن‌ها در دستگاه‌های مختلف مانند اندروید، iOS و غیره استفاده می‌شود، آشنا باشد و قادر به نوشتن کدهایی باشد که کمتر سردرگم، بیشتر کارآمد و به راحتی قابل بررسی و آپدیت هستند.

تست و رفع اشکال

قبل از انتشار یک اپلیکیشن در بازار، باید تمامی اشکال و مشکلات آن برطرف شود. طراح اپلیکیشن از ابزارها و روش‌های مختلف برای این کار استفاده می‌کند.

بهبود کارکرد

کارایی خوب و سرعت بالا در یک اپلیکیشن بسیار مهم است. طراح اپلیکیشن باید برنامه را به نحوی طراحی و اجرا کند که با کمترین میزان منابع سیستم، بهترین کارکرد را داشته باشد.

همکاری با تیم توسعه

طراحی و توسعه یک اپلیکیشن معمولاً با همکاری یک تیم انجام می‌شود. طراح اپلیکیشن باید بتواند با دیگر اعضای تیم، مانند طراحان رابط کاربری، توسعه‌دهندگان پشتیبان و سایر افراد، به خوبی همکاری کند.

طراحی وب سایت یا اپلیکیشن، کدام بهتر است؟

آگاهی از تکنولوژی‌های جدید

زمینه فناوری اطلاعات به سرعت تغییر می‌کند. طراح اپلیکیشن باید همیشه در حال یادگیری تکنولوژی‌های جدید و بالا بردن دانش خود باشد. وظایف یک طراح اپلیکیشن خیلی گسترده و پیچیده و به دانش فنی عالی، خلاقیت و توانایی حل مشکل نیاز دارد.

طراحی سایت یا اپلیکیشن؟

به عنوان نمونه، نرم‌افزار اندروید استودیو که بسیار معروف است، به طراحان اپلیکیشن‌های اندروید امکان استفاده از کدهای مختلف برای ایجاد ویژگی‌های خاص در اپلیکیشن‌ها را مهیا می‌کند. شغل طراح اپلیکیشن به مهارت‌ها و تخصص آن‌ها وابسته است. یکی از مزیت‌های کار طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن این است که محیط کار در آن جا تنوع بسیاری دارد. شما می‌توانید در چندین شرکت و سازمان‌ به صورت حضوری فعالیت داشته باشید یا به صورت فریلنسر مشغول به کار شوید.

آینده شغلی در زمینه طراحی وب و اپلیکیشن

از قرن پیش تا به امروز، رشد سریع اینترنت و فناوری‌های دیجیتال رخ داده است. این رشد زیاد، نه تنها زندگی ما را دچار تحولات بسیاری کرده، بلکه شغل‌های جدید و جالبی نیز ایجاد کرده است. دو شغلی که به تازگی در میان افراد شناخته شده، شامل طراحی سایت و اپلیکیشن می‌شور. اما در آینده این دو شغل دچار چه تحولاتی خواهند شد؟

سال‌های گذشته، خرید و فروش کالاها و خدمات به صورت مستقیم بود و اینترنت نقش پر رنگی نداشت. اما با گسترش اینترنت و فناوری‌های تلفن‌های همراه، تجارت الکترونیک به سرعت مورد پیشرفت قرار گرفت و امروزه به یکی از مهم‌ترین روش‌های خرید و فروش در جهان امروز تبدیل شده است. این پیشرفت روز افزون، نیاز به وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های کارآمد و جذاب را به شدت افزوده است.

به دلیل استفاده بسیار از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها در کسب‌وکارها، آینده کاری برای آن دسته از افرادی که طراح وب و اپلیکیشن هستند بسیار روشن است. تقاضا برای افراد مجرب در این حوزه به طور مداوم در حال افزایش است و این روند تا چند سال آینده ادامه خواهد داشت .

سخن پایانی

در پایان، انتخاب طراحی سایت یا اپلیکیشن به انتظارات و اهداف شخصی شما وابسته است. هر مهارتی امکان رشد، درآمدزایی را افزایش می‌دهد و بر زندگی افراد تاثیر بسیاری دارد. اگر می‌خواهید در این زمینه‌ها فعالیت داشته باشید، با افراد زیادی همکاری نمایید، سریع‌تر آغاز کنید و هزینه‌های اولیه اندکی داشته باشید، طراحی وب گزینه‌ای مناسب است. اما اگر می‌خواهید تجربه‌ای به‌خصوص و شخصی برای مشتریان خود به ارمغان بیاورید و بودجه‌ کافی دارید، طراحی اپلیکیشن بهترین انتخاب خواهد بود.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما، تماس بگیرید
در صورت درخواست چند زبانه سازی وب سایت، به ازای هر زبان اضافه 50 درصد به قیمت پلن انتخابی اضافه می گردد.

با ما تماس بگیرید

ما را به اشتراک بگذارید

    1. ناشناس 5 مهر ماه 1398

      تهیه نرم افزار سفارشی در وب و سئو در طی مراحلی انجام می شود. ابتدا بایستی نیازسنجی انجام شود. بر طبق نیازسنجی طراحی و تحلیل انجام شوه و پیاده سازی توسط تیم حرفه ای برنامه نویسی انجام شود.

      1. ناشناس 5 مهر ماه 1398

        تهیه نرم افزار سفارشی در وب و سئو در طی مراحلی انجام می شود. ابتدا بایستی نیازسنجی انجام شود. بر طبق نیازسنجی طراحی و تحلیل انجام شوه و پیاده سازی توسط تیم حرفه ای برنامه نویسی انجام شود.

    2. ناشناس 5 مهر ماه 1398

      تهیه نرم افزار سفارشی در وب و سئو در طی مراحلی انجام می شود. ابتدا بایستی نیازسنجی انجام شود. بر طبق نیازسنجی طراحی و تحلیل انجام شوه و پیاده سازی توسط تیم حرفه ای برنامه نویسی انجام شود.

    نوشتن نظر

واتساپ