فروشگاه های اینترنتی باید چه امکاناتی داشته باشند؟

0 نظر

فروشگاه های اینترنتی باید چه امکاناتی داشته باشند؟

امکانات فروشگاه اینترنتی بایستی به نحوی باشد که مشتری را ترغیب به خرید کرده و امکانات مورد نیاز مشتریان را داشته باشد. علاوه بر روندهای بکار گرفته در فروشگاه های قدیمی اینترنتی بایستی امکاناتی مناسب، متناسب با نیازهای امروزی کاربران را فراهم آورد.

برخی از امکانات فروشگاه های اینترنتی امروزی به شرح زیر می باشد:

  • قابلیت جست و جو

    کاربران بایستی محصول خود را به سادگی از بین هزاران محصول موجود در وب سایت پیدا کنند. برای این امر داشتن ابزار جست و جو به صورت پیشرفته در فروشگاه های اینترنتی امری لازم و ضروری است. مشتریان برای پیدا کردن محصولات دلخواه خود نیاز به جست و جو سریع در وب سایت داشته و نداشتن منو جست و جو می توانند نارضایتی کاربر و حتی خروج از وب سایت و رفتن به سراغ وب سایت های مشابه شود.

  • امکان دسته بندی محصولات مختلف وجود داشته باشد

    یک فروشگاه اینترنتی مدرن امروزی بایستی محصولات مختلف را دسته بندی کرده در معرض دید مخاطبان قرار دهد. این امر در انتخاب محصول دلخواه بسیار تاثیر خواهد داشت. در این زمینه بایستی این نکته را نیز در نظر داشت که دسته بندی مناسب محصولات در وب سایت و فراهم کردن خوشه ها و کلاستر ها می تواند در رشد وب سایت در نتایج جست و جو گوگل بسیار موثر باشد.

  • قابلیت هایی نظیر اعمال تخفیف ها باید وجود داشته باشد

    گاهی برخی از فروشگاه های اینترنتی خواهان اعمال تخفیف هایی برای مشتریان خود بسته به شرایط و ایام خاص دارند، یک فروشگاه اینترنتی بایستی قابلیت اعمال تخفیف برای فروش را برای صاحبان فروشگاه فراهم آورد.

  • امنیت فروشگاه اینترنتی بالا باشد

    قطعا مشتریان اینترنتی برای خرید و فروش نیاز به فضای امن دارند و نباید خطری آن ها را در این زمینه تهدید کند، از این رو استفاده از پروتکل های حفاظتی ssl و رعایت نکات امنیتی از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین داشتن اینماد و سایر مجوزهای لازم در این حوزه برای اطمینان و افزایش شرایط اطمینان برای استفاده کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است. رعایت کد نویسی حرفه ای برای جلوگیری از هک و حمله های بدافزارها نیز بایستی رعایت شود.

  • محصولات مرتبط به کاربران نشان داده شود

    وقتی مخاطبی وارد فروشگاه شما می شود، به دنبال محصول خاصی است، حال آن که نمایش سایر محصولات مشابه در انتخاب بهتر و افزایش زمان ماندگاری کاربر در وب سایت بسیار تاثیرگذار است. از این رو فراهم آوردن محصولات مشابه درون یک فروشگاه اینترنتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • امتیازدهی، نظرات برای یک محصول خاص

    برای اطمینان مشتریان برای خرید یک کالا خاص، همواره کاربران به نظر سایر کاربران و امتیاز آن ها توجه می کنند، بکارگیری امتیاز و بخش نظرات برای یک محصول خاص می توانند اطمینان را در سایر کاربران و در نتیجه فروش بیشتر محصولات افزایش دهد.

  • فروشگاه اینترنتی واکنش گرا و متناسب با موبایل باشد

    افزایش تصاعدی کاربران موبایل لزوم متناسب بودن با دستگاه های موبایل را واجب ساخته است. بیشتر کاربران یک فروشگاه اینترنتی را کاربران موبایل تشکیل می دهند. اگر وب سایت در موبایل به خوبی لود نشود و با سرعت بد بالا بیاید، بدون شک نارضایتی کاربران را به دنبال خواهد داشت.

  • اشتراک گذاری محصولات در شبکه های اجتماعی

    بالا بودن تعداد کاربران شبکه های اجتماعی لزوم معرفی محصول و برندهای های مختلف را در آن ها واجب ساخته است. یک فروشگاه اینترنتی مناسب و مدرن بایستی قابلیت به اشتراک گذاری محصولات در شبکه ها اجتماعی را داشته باشد و در معرض دید هزاران نفر محصول قرار گرفته و سایر مخاطبین نیز با آشنایی اقدام به خرید محصول کنند.

  • لزوم بررسی موجودی انبار

    در یک فروشگاه اینترنتی مدرن بایستی برای مدیران همواره گزارش موجودی انبار و تعداد موجودی محصول مشخص باشد. بدون شک در صورت نبود محصولی خاص در انبار بایستی برای کاربران این محصول پیام عدم موجودی در زمان فعلی صادر شود.

  • دسته بندی محصولات بصورت های مختلف(پرفروش ترین، جدیدترین و ...)

    این امر در بازاریابی و خرید و فروش آنلاین با اهمیت است. قرارگیری یک محصول در لیست پر فروش ترین ها می تواند کاربران را ترغیب به خرید محصول نماید. همچنین کسانی به دنبال جدیدترین محصولات در حوزه خاصی هستند که قرارگیری محصول در این لیست به کاربران کمک فراوانی می نماید. لیست محصولات پر فروش و جدید ترین محصولات می تواند در صفحه اصلی نیز اورده شود. همچنین مرتب سازی محصولات از لحاظ قیمت نیز می تواند شرایط را برای خرید کاربران آسان سازد.

  • ایجاد کمپین

    گاهی برخی از فروشگاه های اینترنتی اقدام به فروش محصولات در قالب کمپین ها و گاها اعمال تخفیف هایی برای کاربران می نمایند. یک فروشگاه اینترنتی مدرن بایستی قابلیت ایجاد کمپین را برای صاحبان فروشگاه ها فراهم آورد.

  • بخش محصولات برگشتی

    گاهی برخی از کاربران بعد از خرید یک محصول خاص کالا را برگشت داده و خواهان تعویض آن هستند. وجود بخش محصولات برگشتی که مربوط به مدیریت وب سایت می باشد، می تواند مدیران وب سایت را از علت برگشت و یا تعویض و در نظر گرفتن شرایط مناسب بسیار یاری رساند.

  • سئو مقدماتی

    بدون شک سئو و بهینه سازی محصولات برای موتورهای جست و جو می تواند به رشد کاربران فروشگاه کمک شایانی نماید. رعایت عنوان بندی و استفاده مناسب از متاتگ های مخصوص سئو می تواند کمک شایانی به رشد محصول در موتورهای جست و جو نماید.

  • بلاگ

    گاهی داشتن بلاگ در وب سایت می تواند با ارایه موضوعات متناسب با محصولات وب سایت به رشد کاربران وب سایت کمک شایانی نماید.

مجموعه وب و سئو با بهره گیری از تیم برنامه نویسی مجرب خود اقدام به طراحی و بهره برداری فروشگاه های اینترنتی متناسب با سفارش مشتریان می نماید. فروشگاه های اینترنتی طراحی شده توسط تیم وب و سئو با بروزترین زبان های برنامه نویسی تهیه شده و تمام اصول کد نویسی و رعایت دستورالعمل های امنیتی در آن ها لحاظ شده است.

نظرات
ارسال نظر